I starten af denne uge blev det afsløret, at Langelands nye festival får navnet Ø Festival – Langeland, og nu er de første artister også offentliggjort.
Er du en af dem, der blev trist, da nyheden, om at Langelandsfestivalen ikke kunne afholdes, blev delt? Så er der godt nyt. For næste sommer er der igen festivalstemning på Langeland i uge 30. På et pressemøde i tirsdags blev det offentliggjort, at arrangørerne af den nye festival, blandt mange gode bud, har valgt navnet: Ø Festival – Langeland.
Festivalen kommer til at have et lokalt fokus og en lokalbillet, der kan købes, af de der er bosat i Langeland Kommune, hos GAARDHAVEN indenfor deres åbningstid. Billetsalget er også netop åbnet online, og du kan sikre dig din billet her.
Sommerfestival med havudsigt, musik, kunst og aktiviteter på hele øen
For at bringe festivalen til live udenfor festivalpladsen, vil arrangørerne bag festivalen også skabe et oplevelseskatalog, hvor gæster og lokale kan danne sig et overblik over en masse aktiviteter, der vil foregå på øen i uge 30.
Der vil blandt andet være et samarbejde med Skovsgaard, der har base i naturen og nærværet. En oplevelse, der især henvender sig til børnefamilier med sanketur og pizza i naturen. En anden oplevelse på programmet har fokus på det aktive og på Langeland til vands. Her vil Shores Langeland facilitere masser af vandaktiviteter gennem deres stærke netværk.
De første navne er allerede offentliggjort
De første artister, du kan glæde dig til at opleve på festivalen, er Tina Dickow, Guldimund og Lucky Lo, der netop er blevet offentliggjort.
Husk at du kan følge festivalen på deres sociale medier, hvor de løbende kommer til at løfte sløret for flere spændende kunstere.
Du kan følge dem på Facebook her: Ø Festival – Langeland
Og du kan følge med på Instagram her: Ofestivallangeland
Er du interesseret i at vide mere om festivalen, kan du læse pressemeddelelsen fra Good Agency Boys: “Endelig: Ny festival på Langeland”, hvor der står meget mere festivalen, der afholdes på Rue Mark, og som er opstået i et samarbejde mellem Foreningen Langeland Sammen, Broløkke Herregård, GAARDHAVEN og Good Boys Agency.