Skip to main content
19. juni 2024

SvendborgEvent klar med ny strategi med øget turismefokus

SvendborgEvent har netop lanceret en ny strategi, hvor der er lagt fokus på at styrke turismen fra både Danmark og udlandet.

Af: Nete Hjort Ploug | Foto: SvendborgEvent

Alle os i Svendborg ved, at byen og området er en sand perle både, hvad angår natur og kulturlivet. Det vil SvendborgEvent selvfølgelig gerne have, at alle andre også får øjnene op for, og derfor lancerer de nu en strategi, der skal styrke turismen og fremhæve Svendborg som en attraktiv destination.

Derfor skal der i den kommende tid være et øget fokus på at brande Svendborg strategisk for at øge antallet af turister fra både Danmark og udlandet.

Det særlige ved Svendborg 

Den smukke natur omkring og i Det Sydfynske Øhav er allerede et stort trækplaster for turister, ligesom den mangfoldige og kreative kultur i byen er det. Derudover har vi i Svendborg mange gastronomiske oplevelser, der bygger på samarbejder med lokale producenter. Derfor vurderer SvendborgEvent, at byen sagtens kan bære at tiltrække flere gæster.

Det Sydfynske Øhav er udpeget af UNESCO som en Global Geopark, hvilket der især kan trækkes på, når det kommer til at få flere internationale besøgende til byen. Derudover skal fokus være på at skabe en større sammenhæng mellem turisme, events og handelslivet.

I kan dykke ned i hele strategien her. Måske får også du øjnene op for noget nyt og særligt ved din by?